ETNOGRAFISKA

 Var på Etnografiska muséet idag med min VFU-klass (7:or). Följde med dom, min handledare och hans kollega Susanne som är fett skön. Hon får mig alltid att garva för hon kan komma med dom mest oförväntade kommentarerna från ingenstans. I allafall, så vi drog dit idag efter att vi samlats utanför skolan halv nio. Började röra på oss, när mina överambitiösa framtida kolleger hade glömt att kolla muséets öppettider. Vi var i allafall en aning för tidiga för att uttrycka det milt. Så dom kom på en lösning, som helt enkelt innebar att vi fick promenera ifrån Kungsan till skitet som ligger någonstans jag inte vet namnet. Hur som helst, så var utställningen om indianer i Nordamerika främst, och eleverna fick i uppgift att besvara på olika frågor i grupp genom att söka svaren i själva utställningen. Det var rätt okej måste jag säga, kanske inte världens roligaste men det var kul att se lite olika indianföremål och sånt. Kom hem vid tolvtiden, om en stund ska man dra till Flempan för att möta upp Yasmin för en promenad då vi skall vädra våra VFU-erfarenheter och snacka alltmänt skit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0