MUSEIVISNING

Idag så hade vi vår museivisning på Historiska museet. Jag, tillsammans med Yasmin, Oriane och Ellinor hade precis som två andra grupper i uppgift att leda en museivisning som skulle handla om medeltiden/vikingatiden. Vårt ämne handlade för det mesta om döden och själva övergången ifrån den hedniska tiden in till den kristna. Om man frågar mig så tycker jag att vår grupp skötte sig rätt bra. Vi var inte perfekta, det är inte det man menar men jag tycker faktiskt att vi överträffade åtminstone mina förväntningar på det hela. Vi pratade tydligt och metodiskt och agera rätt bra förmedlare för det som vi ville ha sagt. Jag är nöjd med prestationen ifrån mina gruppkamrater och det känns faktiskt skönt att man har det överstökat. Resten av den här veckan är relativt skolfri men eftersom man inte skrev den förra salstentan på angivet datum, så måste jag spendera en hel del tid med pluggande inför nästa skrivtillfälle som infaller på lördagen 18e april. 

Jag är nöjd med hur vår presentation gick, och alla i min grupp borde vara detsamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0