UPDATE

Livet rullar på just nu måste man nog säga. Vädret där ute fullständigt suger, precis som de senaste åren är vintern rätt sent och helt ärligt så vill jag bara be snön att dra åt helvete. Man vill det skall annalkas värme och sol så snabbt som möjligt. I skolan händer det inte så mycket, skitfolket har mer eller mindre lämnat och förhoppningsvis så slipper man all dramatik och dagisfasoner nu. Min seminariegrupp är rätt skön, vi har inte haft så många seminarier men av det man sett så är de ganska sköna. Stör mig lite på vissa dagisfason tendenser när den gäller vissa som typ verkar pissa på sig så fort man kommer i närheten, men annars är det lugnt.

Dagarna spenderar man för det mesta med Yassi, dels för att hon är skön och man känt henne ett bra tag nu, och dels för att man inte hunnit klicka med någon riktigt. Om jag ska vara helt ärligt så skiter jag fullständigt i så länge som jag har henne och chilla med. Imorgon tisdag är det mening att vi ska ha ett seminarium kring en arbetsuppgift som vi hade runt den senaste praktikperioden. Så sköna som vi är så har varken jag eller hon gjort ett jackshit så det får väl bli en massa ordbajseri och improvisation helt enkelt. Vi måste verkligen ta tag i skolan från och med denna termin.

Var och såg på filmen "Pride and Glory" för ett tag sen, den handlar om en NY-familj som har polisyrket inom sig som brottas med dilemmat om lojaliteten till familjen kontra rättvisa och sanningen. En rätt bra rulle med skådisar som Jon Voight, Edward Norton och Colin Farrell i rollerna. Filmen avnjöts med lite Cola, popcorn, Daim och ett skönt sällskap. Nu i fredags för er som helt missat det var det terminsstartsfest på skolan, dagens eller rättare sagt kvällens höjdpunkt var då Hassan Qazi fick smaka på livets sötma för antagligen första gången (snälla har ni sett killen?!), då han fick sig en efterlängtat puss ifrån en flicka. Hans min och eufori efter det hände måste nog vara ett bevis på att Qazi antagligen "kom" i sina kallingar efter händelsen.

Ja, detta var lite av en update. Som ni ser har inte så jäkla mycket hänt, utan det är mest gamla rutiner som upprepar sig gång på gång helt enkelt.

Tills vi höres igen, får ni ha det jävligt bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0