NYA TAG



Imorgon, eller rättare sagt idag måndagen den femte januari tjugohundranio så inleds en ny epok. Jag befinner mig vid slutet av många saker, om vi koncentrerar oss för denna gång enbart på det skolrelaterade så är detta den näst sista veckan på denna kurs, denna termin. Med det så innebär det att många av de människor man lärt känna vissa under 2,5 år andra under en kortare period, att våra vägar skiljs åt för att eventuellt mötas igen om 1,5 år eller om ens det eftersom vissa kanske inte hinner klart med allt till examensarbetet eller kanske hoppar av eller byter lärosäte. 

Med skiftandet av människor, individer och grupperingar så öppnas det en möjlighet för att få in nya intryck och lära känna nya människor. Som sagt så kommer jag att läsa Historia som andra inriktning med start om sisådär två veckor eller nåt i den stilen. Jag är glad att det INTE kommer vara någon verksamhetsförlagd utbildning, i allafall inte vad jag förstått. Någon eller några människor kommer man släpa med sig in i Historia, vissa önskade man få ha kvar och fick det, andra önskar man inte behöva stöta på igen och vem vet dom kanske blir som en finne i arslet och dyker upp ändå. 

Hur som helst, med skolan inleds alltså det nya året. Med skolan kommer det nya året även att avslutas med tanke på att den upptar så mycket tid och så mycket engagemang. Vad som händer in between så att säga är fortfarande ett oskrivet kapitel i sagan om Sikon, häng med under året så får vi se vart resan för oss härnäst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0