REST IN PEACE



Igår så gick en av de största, om inte den största legenden åtminstone för oss 80-talister som bokstavligen mer eller mindre växte upp med hans musik ur tiden. Michael Jackson avled igår i Los Angeles efter att han hittades mer eller mindre livlös i en hyrd villa. Det känns helt fucked up allt det här. Om en månad så hade han planerat en avskedningsturné, eller rättare sagt en konsertserie på 50 konserter där hundratusentals fans hade köpt biljetter för legendens avskeds party, läste någonstans att uppemot 750 000 personer hade biljett till spelningarna. Nu är det över, den sista ridån för MJ har fallit och ett av livets måsten, att se MJ på scen live kan tyvärr kryssas av ifrån listan utan chans att förverkligas. Michael Jackson är den artist som lämnat djupast spår inte bara hos mig men hos miljontals fans runt omkring världen, vi den så kallade MTV-generationen växte upp med hans videos och för varje låt som spelas kan man minnas saker och ting, samt skeenden i ens liv. Vart man var, hur gammal man var, vad man gjorde och så vidare. Inte många artister har den förmågan. Så jag hoppas att du åtminstone får vila i frid och om det finns ett himmel så hoppas jag att du rockar sönder det med dina moves och moonwalk, för om jag ska vara ärlig så tror jag även Gud är ett fan.

Rest in peace Michael Jackson.

Kommentarer
Postat av: herden

han lekte med gud och med naturen.. bra artist, skit som menniska..

2009-07-06 @ 16:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0