TANKAR IFRÅN FÖRR

Kom i kontakt med någonting jag hade skrivit för några månader sedan, det måste nog snart ha varit ett halvår sedan jag ned tecknade mina tankar offentligt. Nu är ju mycket av det jag tidigare publicerat borttaget så korkad som jag är i takt med omformaterandet av denna blogg. Det hade varit bra om jag hade bevarat det man hade skrivit, det dilemma man fick klampas med under en tid och som åt upp en inifrån och ut. Det var jävligt jobbigt, det var nog det jobbigaste jag någonsin varit igenom. Hittade ett stycke av en längre text jag hade skrivit;

" Ska man eller ska man inte, det är förmodligen ett av de viktigaste filosofiska frågeställningarna en människa kan fråga sig. När det gäller mig så finns det många saker man funderar över, funderar om det är värt att förstöra det man redan har i längtan på något annat "

Man kan sitta och fundera hur mycket man vill kring de saker som man som människa får gå igenom. Det är mycket som har hänt mig i livet som gjort mig till den jag är idag. Jag har byggt en fasad, tidigare var fasaden komponerad av ett komiskt personlighet. Jag betraktades vara klassens clown, det var jag som skulle lägga skämten, det var jag som skulle leverera skratten. Allt det var ingenting annat än ett sätt att dölja det man verkligen kände. Det är väldigt få personer som jag öppnat mig till. Väldigt få. Deras antal är mindre än fingrarna i en mänsklig hand. För några månader sedan så började min förvandling. Jag kan inte säga att jag är fullkomligt förändrad till det bättre, det finns mycket som måste förändras för att jag skall kunna känna mig fullgjord som människa och inte betraktas som någonting medelmåttligt och osedd av de andra. Det som hänt mig i mitt tidigare skede av livet är någonting jag inte behöver gå in så mycket på eftersom de personer som fått veta det är de som jag vill berätta det för. Jag har i allafall inte haft det lätt.

Några månader sedan började min förvandling som människa. Även om jag inte är komplett, även om jag inte är lika underbar och perfekt som någon annan kanske är så har jag förändrats. Jag har blivit självsäkrare, jag har för första gången i mitt liv inte längre behövt gömma mig bakom en fasad. Jag har kunnat öppna mig och bli accepterad för den jag är trots att jag bröt mot den norm som vanligtvis eftersträvades. Jag förändrades och lyckades att förändra, få de att inse saker de kanske inte hade tänkt på innan. Några månader sedan så valde jag att öppna det jag hade inom mig, för jag pallade inte hålla det inom mig längre. Det hade blivit allt för jobbigt. Jag tog en chansning och fick ut det man ville få ut, även om det man riskerade var allt. Jag har aldrig hur otroligt det än kan låta aldrig kännt mig mer tillfreds med mitt liv som jag gör nu, trots de svårigheter som finns, så är jag mer tillfreds med mitt liv så som den är idag än hur den var bara några månader sen. Då kanske man kan få en aning om det helvete som var jag.

Igår bara några få månader sedan så öppnade man upp sig och den respons man fick var över förväntan. Aldrig trodde jag i min vildaste fantasi att jag skulle bli accepterad för den jag är, omtyckt för den jag är. Aldrig behövde jag spela en roll för att bli accepterad eller omtyckt längre. Vad som än händer, så tackar jag Gud för att du givit mig denna tillfälle, att även om jag i mina drömmar fått känna den lycka jag skulle känna om det någonsin skulle bli verklighet så tackar jag dig för allt. Det finns ingen som du, det du har gjort för mig är att du fått mig att öppna mitt hjärta och låta det få känna. Gud har givit mig denna möjlighet, och det man känner är högst äkta. Har aldrig kännt så här tidigare och den lycka det fyller mitt hjärta finns det ingenting i världen som kan ersätta. Det som man fått till den senaste tiden skall ingen kunna förstöra. Den glädje man känner ska ingen få förstöra. Det har sannerligen varit en gudagåva och en välsignelse att få känna det man gör, och få någonting tillbaka. Jag trodde aldrig det skulle hända mig. Även om man är naiv, även om man är en drömmare som än i det sista som jag skrev i citatet hoppas på något mer än det man redan har så finns det ingenting som kommer få mig att vilja vända ryggen till min skyddsängel, till min välsignelse till min omvändning. Gud har sannerligen välsignat mig med denna gåva, och man brukar säga att det som står skrivet , står skrivet och ingen människa kan förändra det. Allt man kan göra är att ge tid åt tiden, och hoppas att den lycka och värme man känner idag som snart ett halvår sedan finns där och att fröet som såtts, växer till någonting gott. En sak är säker, jag kommer aldrig behöva gömma mig bakom några fasader längre. Jag tackar Gud för han skänkt mig denna välsignelse och allt jag har att säga i slutändan är att man älskar dig.

TACK

Kommentarer
Postat av: Yasmin

Du är en underbar människa och du får aldrig låta någon annan kuva dig eller få dig att tro annat. Du vet att jag alltid finns för dig och jag tycker att du är super :)



Chihuahuan

2009-03-17 @ 14:15:34
URL: http://chiiica86.blogg.se/
Postat av: madde aka korvfingrarna =)

sitter här me tummarna upp !

2009-03-30 @ 15:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0