EUROVISION



Igår så avgjordes Eurovision finalen 2009. Hur homosexuellt det än är att vara intresserad av den här tävlingen, så är det någonting jag följt sedan man var liten. Jag kommer ihåg hur hela familjen ibland kunde samlas i vardagsrummet och spana in tävlingen. Hur som helst, igår var det alltså dags igen. Som vanligt så förväntar sig svennarna att deras keffa bidrag måste vinna, men återigen så fick dom för att uttrycka det väldigt simpelt och simonskt - kuk i sig. Dom skickade Jessica Lindgren ifrån Big Brother fast i en äldre version, som med blandning av hemsk r'n'b och opera som skulle få barnen att bli sängvätare och förbli det livet ut när de kommer ihåg Malena Ernmans överrynkiga och hemska attribut vi kan kalla för hennes ansikte. Helt sjukt, vad patetiskt bidrag.

Vinnaren blev som många hade räknat ut, Norge och Alexander Rybak med sin låt Fairytale. Visst, låten var fin och han var ful men det är inte det vi skall gå in på så mycket. Jag tycker som sagt att låten var bra, men knappast den som borde vunnit. Den kändes lite för sockersöt och dagisaktig. Istället borde Armenien vinna, jag tycker deras låt var tung, cok tung. Även om fel låt enligt mig vann så känns det ändå extra skönt att Sverige återigen fick kuk och det mina damer och herrar känns bra. Nu får vi ladda om och se vad svennarna skickar för skitbidrag till Norge 2010...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0